RUJUKAN


Azizi Yahya, Shahrin Hashim, Jamaludin Ramli, Yusof Boon dan Abdul Rahim Hamdan (2007). Menguasai Penyelidikan dalam Pendidikan. Bukit Tinggi: PTS Publishing.


Bahagian sekolah-sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia (1999). Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 3/1999: Persediaan Rekod Pengajaran dan Pembelajaran. Kuala Lumpur. Kementerian Pelajaran Malaysia.


Abdullah Sani Yahaya (2005). Mengurus Sekolah. Pahang Darul Makmur: PTS Profesional Publishing Sdn. Bhd.


Mok Soon Sang (2008). Kursus Penilaian Tahap Kecekapan P.T.K Puchong: Multimedia-ES Resources Sdn. Bhd


Jerome Freiberg and Amy Freiberg (2005). Universal Teaching Strategies Fourth EditionUnited States of America: Pearson Education, Inc


Edited by Orion Gutierrez (2017), Classroom Management and Learning TechnologiesNew York: Clanrye International.


Poh, Swee Hiang, Mokhtar Affandi and Tajudin Hassan (1995). Pengurusan Sumber Pengajaran Pembelajaran 1 : Sumber Perpustakaan. Kuala Lumpur : Kumpulan Budiman.


Douglas Fisher, Nancy Frey, Russell J. Quaglia, Dominique Smith and Lisa L.Lande (2018) Engagement by Design: Creating Learning Environments where Students Thrive. United States of America: Corwin Literacy


Kamarudin Hj. Husin & Siti Hajar Hj. Abdul Aziz (2004). Pedagogi Asas PendidikanKuala Lumpur: Kayazano Enterprise


Myazaitul Akma Mohammad. (2012). Hubungan persekitaran bilik darjah dan sikap pembelajaran terhadap prestasi pelajar Institusi Kemahiran MARA Lumut, PerakTanjung Malim: Fakulti Pengurusan dan Ekonomi, Universiti Pendidikan Sultan Idris. 


Wan Hanum Suraya Wan Mohamed. (2015). Pengaruh budaya sekolah, strategi pembelajaran dan efikasi kendiri terhadap pencapaian akademik pelajar tingkatan 4 di Perak. Tanjong Malim: Fakulti Pengurusan dan Ekonomi, Universiti Pendidikan Sultan Idris.


Mohd Pazir Bin Zainudin (2020). Pengurusan dan Pembelajaran Pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Desa. Rawang. Temu Bual, 28 Februari

Comments